ההספדים • "היה אבא של כולם, מסר נפשו למען הפרט"

    "כולנו בוכים וממררים בבכי על כך שהסמל של החיות והאור לא איתנו, כל חייו דאג לכל תלמידיו ללא יוצא מהכלל. המסירות נפש היית אצלו גם בתקופה שהיה בבית החולים"
    admin2 No Comments on ההספדים • "היה אבא של כולם, מסר נפשו למען הפרט"

    הערב במהדורה המרכזית דיברו רבנים ואישי ציבור על דמותו של ר"י אור אלחנן שנפטר הערב • הרב שמואל רבינוביץ: "עולם התורה חב המון לראש הישיבה" • צביקה כהן: "עולם הישיבות בטבריה קם בזכות ראש הישיבה"

    צילום: Shlomi Cohen/Flash90
    "כולנו בוכים וממררים בבכי על כך שהסמל של החיות והאור לא איתנו, כל חייו דאג לכל תלמידיו ללא יוצא מהכלל. המסירות נפש היית אצלו גם בתקופה שהיה בבית החולים"
    23:57
    14.05.24
    אבי יעקב No Comments on חיסול ממוקד: פעילי חיזבאללה חוסלו בלב העיר צור

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הערב במהדורה המרכזית עם אבי מימרן דיברו רבנים ואישי ציבור על דמותו של ראש הישיבה הגאון הרב משה מרדכי חדש שנפטר הערב.
    כולם סיפרו על גדלותו של ראש הישיבה ועל מסירות הנפש שלו למען עם ישראל.

    ראש הכולל 'בית מדרש גדול' בפתח תקווה הרב עזרא ישראלי מהמקורבים לגאון הרב משה מרדכי חדש, ספד לראש הישיבה: "מדמויות ההוד שזכו להם בני ירושלים" לדברי הרב ישראלי- "קיבלנו את הבשורה בהלם רב, יום קשה לכל היהדות החרדית"

    הרב שמואל רבינוביץ רב הכותל והמקומות הקדושים סיפר "בתור ילד שגדלתי ברוממה, אני זוכר את הישיבה ואת ראש הישבה פגשתי אותו בכמה מקומות חלקם בגולה בכדי לבנות ולהרחיב את הישיבה, דמות שלומדת כל רגע ורגע, במטוס עצמו היה כותב חידושי תורה,  אדם שהיה מעבר לגדולתו בתורה, היה מקרין אהבה. אצלו היה משמעות של הפסוק כמים פנים אל פנים כן לב האדם לאדם". לדברי הרב רבינוביץ: "עולם הישיבות חב המון לגאון רבי משה מרדכי חדש" .

    סגן ראש עיריית ירושלים צביקה כהן ספד לגרמ"מ חדש: "ראש הישיבה היה כמו אבא בשבילי, קשה מאוד להספיד את ראש הישיבה, הכאב הוא כאב פרטי אישי וציבורי. ראש הישיבה היה של כולם וכולם היו שיכים לו, הבשורה נפלה עלינו כרעם ביום בעיר כולנו גואבים ואבלים".

    סגן ראש העיר מספר: "לפני עכשרה ימים פגשתי אותו בבוקר, ראש הישיבה היה מתענין באיש הפשוט, תמיד היה בפרט ובכלל עם עצה טובה, חכם ופיקח שהיה אכפת לו מכל אחד, והיה מעורב בכל דבר". "ראש הישיבה היה אישיות שמגלמת בתוכה תכונות שקשה למצוא היום" הוא אומר.

    בצעירותי זכיתי ללמוד בישיבת "אור אלחנן"  מספר סגן ראש העיר: "הקשר שלי עם ראש הישיבה היה מאוד חזק, במשך השנים קמה הישיבה בטבריה וראש הישיבה תמיד היה מתעניין מה קורה שם, אני זוכר את הפתיחה של הישיבה ראש הישיבה הפך עולמות והקים את השלוחה הראשונה של אור אלחנן"
    "היה דמות נערצת בכל מקום, ידע להביא מזור לאלפי משפחות". הוא מסכם את דבריו: טבריה של אחרי הקמת אור אלחנן זה לא טבריה של לפני אור אלחנן, עולם הישיבות פרח שם בזכות ראש הישיבה".

    תלמידו המובהק של ראש הישיבה מאיר בנזימן מי שנמנה על דור הצעירים של ראש הישיבה הימים בהם הישיבה התחילה לפרוח במשכנה החדש ברוממה: לדברי מאיר: "כולנו בוכים וממררים בבכי על כך שהסמל של החיות והאור לא איתנו, כל חייו דאג לכל תלמידיו ללא יוצא מהכלל. המסירות נפש היית אצלו גם בתקופה שהיה בבית החולים". "אחד מהימים הכי נפלאים לבוגרי הישיבה זה יהיה בימים הנוראים לראות את הראש ישיבה ניגש לעמוד התפילה, העוצמה והמיוחדות של ראש הישיבה בתפילה זה היה משהו מדהים" כך הוא מספר.

    צילום: רשת ״קבוצת העיתונאים רוטרניק״.

    צילום: Shlomi Cohen/Flash90


    0 תגובות